Arkiv 56
Familjebilder

Här kan ni se bilder från våra äventyr!

*Ryssa sommaren 2006*

Denna sida är ägnad åt våra sommaräventyr hos barnen´s mormor & Janne 21/6-3/7 2006!

Myser

Vi har kommit upp till Ryssa hos barnen´s mormor & Janne och Vilgot myser ute i trädgården!

Huset

Det finns många härliga rum att leka, busa och mysa i, i deras stora härliga hus.

Skafferibus

Mormor & Janne har ett sådant där bra skafferi som man kan gå in i. Perfekt tycker Vilgot som kan smyga in där och leta efter kakor och annat gott.....hihi.....
Papsen kan inte låta bli att kika vad lille plutt har för sig där inne. Hittar han något som är smarrigt för papsen också kanske, hihi!?

Båtplatsen

Mormor, Janne, barnens moster Jennie, hennes kille Pär och vi tog oss en tur ner till båtplatsen för att plaska lite i vattnet. Jonas tog sig ett dopp, medan Vilgot nöjde sig med att plaska lite med tårna ifrån bryggan.

Kaaaaaalllt!!

Jonas tar sig i från bryggkanten och utrbrister "Ooooooeeeeeeeee, kallllt!!!" (Och det var verkligen kallt!!!!)
Vidar sitter och myser, varm & go medan papsen fryser i vattnet.

Godmorgon!

Lite morgonmys med Vidar i köket som av någon enledning tyckte att det var perfekt att vakna sådär vid femtiden på morgonen under Dalavisiten....*zzzzzzzzzz*.........

Mora gågata

Vi tog en tur in till Mora också, Vilgot tyckte det var jätteskoj att sitta på den lilla dalahästen!

Midsommarpynt

Vi samlar björk och blommor inför midsommarfirandet!

Jordgubbar

Vidar hjälper pappa att rensa jordgubbarna som vi ska ha till midsommar.....fast lille skrutt rensar på sitt sätt. Han tycker visst att hela skålen ska bli ren från jordgubbar! *mumsmums*

Midsommar

I Ryssa firar man midsommar på midsommardagen. Då binds det till midsommarstången, spelas folkmusik och dansas!

Blommor i håret

Hela familjen med blomster i hår.

Midsommarmiddag

Det är klart att det regnar då det är midsommar.....så det blev middag inne istället för ute!

Action!

Full fart!
Vilgot tyckte det var sååå kul med mormor´s motionscykel, medan Vidar roade sig med gunghästen!

Orsa Björnpark

Dagen innan Jonas skulle åka hem till Sthlm igen (barnen och jag stannade kvar i Dalarna) så tog vi oss en familjedag i Orsa Björnpark. Jättemysigt (trots några regndroppar) och barnen tyckte det var jättespännande att se alla djuren!

Far & son

Vilgot & papsen myser utanför inhägnaden till Lodjuren.

Härlig segeltur

Sista dagen med papsen innan han åker till Sthlm. Vi passar på att få en härlig segeltur på Siljan tillsammans! *mys*
Det är så underabart att vara ute på sjön, lugnt, harmoniskt och med en fantastisk utsikt!

Vidar passar på att ta en skön tupplur nere i kojen under segelturen!

Promenad!

En härlig promenad ner till Siljan! Vilgot myser på bryggan, kastar stenar i vattnet och skrattar lyckligt när det säger "plopp!" när de plumsar i.
Vidar blir pömsig och somnar sittandes i vagnen. *mys*

Regniga dagar

Det bjöds på ett par regniga dagar också, men då är det bara att sätta på sig gummistövlar & regnkläder så kan man fortsätta leka ute.
Vilgot hjälper mormor med trädgårdsarbetet.

Soliga dagar

Som tur var bjöds det iallafall mest på soliga dagar!
Vilgot myser i zinkkaret, medan Vidar plaskar i stora poolen.

Båttur

Vi tog en tur med motorbåten också och Vilgot fick styra! Gissa om han var stolt över det!!
Vi tog en tur till en badstrand där vi stannade ett tag och plaskade i vattnet och åt frukt. *mys*

Gungar

Den här gungan fanns med då jag var liten och det hänger med än! *skoj*

Zorn

Vi gör ett litet besök i Zorn´s trädgård.

Båttur

Vi tar en tur med segelbåten, men utan segel den här gången då det knappt är någon vind, så då får motorn arbeta lite istället. Vilgot är såklart med och styr och tillbaka i hamnen igen tar vi fram matsäcken och mumsar i oss.
(Vidar hade såklart flytväst på sig då vi var ute och åkte på vattnet, ifall någon reagerar på bilden då han inte har någon flytväst på sig!)

Utsikt

Lite härliga utsiktsbilder!

Tack mormor & Janne för en underbar semester i Ryssa!!